.... Apa Yang Membuatkan Mahathir Fikir Pada Usia 94 tahun Dia Masih Boleh Berbahas Dengan Najib? | AAKJ





Bagaimanapun, Najib tidak akan terfikir untuk berbahas dengan seseorang yang tidur pakai lampin. Bukan habit Najib mencabar setiap lelaki dan musuhnya berdebat seperti Mahathir dan orang-orang Pakatan Harapan begitu suka melakukan. Sama seperti seorang pakar catur, Najib diam-diam membuat gerakan “membunuh” dan “checkmates” lawannya. Mahathir terus menyalak dan tidak menggigit. Najib jarang membuka mulutnya tetapi apabila dia melakukannya, ia akan “menggigit” anda pada tengkuk anda dan mengakhiri hidup anda.

Dalam catatan terbaru blog Tun Dr Mahathir Mohamad, beliau mendakwa dia tidak terlalu tua untuk berbahas dengan Perdana Menteri Najib Tun Razak. Mahathir juga bertanya kepada Najib mengapa dia takut untuk berbahas dengan dia dan kononnya ketika beliau menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun, dia tidak memerlukan orang lain atau menteri untuk membalas bagi pihaknya atau pakar seperti dari Cambridge Analytica untuk membantunya.
Tetapi bukankah anaknya, Mukhriz, yang mengupah Cambridge Analytica untuk membantu dalam pilihan raya Kedah pada tahun 2013? Jadi mengapa Mahathir bercakap mengenai Cambridge Analytica membantu Najib sedangkan mereka bekerja untuk membantu Mukhriz? Mahathir nampaknya tidak terfokus pada apa yang sedang berlaku.

PRU14 adalah mengenai Barisan pimpinan Umno berbanding Pakatan diketuai DAP dan bukannya mengenai Mahathir
Dan mengapa Mahathir bercakap mengenai berbahas dengan Najib ketika dia (Mahathir) bukan lagi Perdana Menteri atau Presiden parti? Najib adalah Perdana Menteri Malaysia dan Presiden Umno. Mahathir hanyalah seorang pesara seperti Rafidah Aziz. Mahathir tidak memegang apa-apa jawatan dalam parti selain daripada Pengerusi. Mahathir hanya warganegara biasa dan bukan lagi warga emas kerana dia jauh lebih tua daripada warga emas. Malah, Mahathir adalah warga delima (ruby).
Sebagai Pengerusi PPBM, Mahathir perlu berbahas dengan Pengerusi Umno, Badruddin Amiruldin, bukan Najib, Perdana Menteri dan Presiden Umno. Presiden PPBM ialah Muhyiddin Yassin, bukan Mahathir. Mahathir hanyalah Pengerusi parti dan mempunyai status yang sama seperti Badruddin. Bagaimanapun, PPBM tidak lama lagi akan pupus maka Mahathir tidak akan menjadi Pengerusi lagi.
Mahathir nampaknya telah melupakan statusnya, atau dalam kes ini kekurangan statusnya. Malah Lim Guan Eng enggan berdebat, Wee Ka Siong, Timbalan Presiden MCA. Guan Eng hanya akan berbahas dengan seseorang daripada statusnya seperti Presiden MCA, Liow Tiong Lai. Ini bermakna Guan Eng menganggap dirinya, dan bukan bapanya, Lim Kit Siang, sebagai pemimpin DAP.

Kenapa Mahathir melarikan diri bukannya berbahas dengan Najib semasa perhimpunan tahunan Umno pada Disember 2015
Mahathir mempunyai peluang untuk berbahas dengan Najib pada Disember 2015 semasa perhimpunan tahunan Umno. Selama dua jam, Najib memberi desakan pada Dr Mahathir tetapi Mahathir hanya duduk di sana dan tidak berkata apa-apa. Tiada sepatah pun pun yang keluar dari mulut Mahathir,
Mahathir kemudian bergegas keluar dan pulang ke rumah walaupun PWTC dipenuhi dengan wartawan. Mahathir boleh bercakap dengan media dan menjawab Najib. Tetapi dia tidak berbuat demikian. Dia diam dan bergegas ke rumah tanpa berkata apa-apa kepada sesiapa. Jadi kenapa hanya sekarang membuat bising?
h

Malah, Mukhriz diberi banyak peluang untuk berbahas tetapi dia kecut perut
Malah, Mukhriz diberi banyak peluang untuk berbahas tetapi dia takut. Jika Mukhriz juga mempunyai banyak perkara untuk diperkatakan mengapa dia tidak menerima jemputan untuk berdebat? Kenapa menolak jemputan untuk berbahas?
Bukan habit Najib mencabar setiap lelaki dan musuhnya berdebat seperti Mahathir dan orang-orang Pakatan Harapan begitu suka melakukan. Sama seperti seorang pakar catur, Najib diam-diam membuat gerakan “membunuh” dan “checkmates” lawannya. Mahathir terus menyalak dan tidak menggigit. Najib jarang membuka mulutnya tetapi apabila dia melakukannya, ia akan “menggigit” anda pada tengkuk anda dan mengakhiri hidup anda. Bagaimanapun, Najib tidak akan terfikir untuk berbahas dengan seseorang yang tidur pakai lampin.

Najib tidak akan terfikir untuk berbahas dengan seseorang yang tidur pakai lampin
Bagaimanapun, jika Mahathir sangat suka berdebat, mengapa dia tidak membahaskan kritikannya ketika dia menjadi Perdana Menteri? Selama 22 tahun Mahathir tidak pernah mahu berdebat dengan sesiapa sahaja dan kemudian selepas bersara, dia menjadi begitu teruja dengan perdebatan.
Jika Najib ingin membahaskan subjek bagaimana Mahathir dan anak-anaknya menjadi jutawan, adakah Mahathir masih mahu berdebat dengan Najib? Katakanlah Najib bersetuju dengan perdebatan jika dia menetapkan untuk membicarakan perkara yang dibahaskan, iaitu bagaimana Mahathir dan anaknya menjadi jutawan, Adakah Mahathir bersetuju untuk berbahas dengan Najib




PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal What Makes Mahathir Think At 94 He Can Still Debate Najib?. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak AAKJ mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak AAKJ berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.

Artikel Terkini


    Post a Comment Blogger

     
    Top