.... #KentongBasi: Mahathir, Kit Siang Bakal Istihar Harta Kekayaan Masing-masing Malam Ini | AAKJ



Himpunan manusia hipokrit yang berlangsung pada hari ini di Petaling Jaya dan terpaksa menggunakan kaedah pasar malam bagi menarik pengunjung nampaknya akan berakhir dengan hambar dan retorik sahaja - ini yang mula kecoh di laman sosial antara pengikut mereka sendiri.

Kalau setakat berhimpun dan cakap berulang-ulang benda yang sama dan isu tersebut bukannya satu kebenaran maka akan memalukan diri senidiri - ini juga antara komen yang sedang hangat diperkatakan. 


Jadi, apa sebenarnya perhimpunan pada malam ini?

Keluarga yang tersenarai antara terkaya di Asia ketika Mahathir menjadi PM tidak sampai 10 tahun?
Pengikut dan ahli parti pembangkang yang mungkin akan hadir sudah dapat meneka apakah isi kandungan ucapan pemimpin mereka:

Kalau Mahathir - dia akan bercakap kononnya beliau lebih daif hidupnya daripada huidup Perdana Menteri sebelum dan selepasnya termasuk membandingkan dirinya tidak mewah berbanding PM Najib yang ke hulu ke hilir naik jet kerajaan. Mahathir naik jet sendiri (mungkin jet syarikat anak-anaknya atau proksinya) dan baginya itu adalah daif dan tidak mewah.

Kalau Lim Kit Siang - dia akan cakap hidupnya bersama ahli keluarga adalah amat miskin kalau nak dibandingkan dengan pemimpin dari parti yang lain. Beli rumah banglo harga berjuta ringgit pun masih harga di bawah pasaran. Lim Kit Siang datang dari keluarga kaya atau datang dari tanah besar China dan kaya kerana politik?

Mereka kaya kerana 'kerjaya' politik?
Sayangnya Anwar tidak ada, dan kalau Anwar ada - beliau mungkin akan cakap dia datang dari keluarga miskin dan hanya mampu tinggal di banglo yang berharga hampir RM10 juta?- apakah jawatan terakhir Anwar dalam kerajaan memungkinkan beliau mampu beli rumah sebesar atau semahal itu? Anwar bukannya ahli perniagaan dan bukannya datang datri keluarga kaya raya.

Pemimpin lain yang nak berucap tu hanya sebagai pemanas pentas ceramah - lembu DAP menyalak sebelum berucapnya pemimpin mereka yang hidup kaya raya kerana politik. Tanpa politik mereka nak jual kacang putih pun tak pandai dan tak mampu.

Kesian tengok penganut dan pengikut mereka ini. Bukannya mereka tidak tahu tetapi kerana dedak mereka terpaksa angguk bila Mahathir dan Kit Siang mengatakan mereka hidup merempat dan tidak pernah menganiaya rakyat atau pengundi masing-masing.

Dari mana kekayaan Anwar mampu guna jet mewah bersantai bersama pemimpin PKR yang lain?
Seperti penganut dan pengikut Anwar tidak boleh terima Anwar sebagai penjenayah yang terbukti bersalah meliwat atau merogol pekerja lelakinya sendiri dengan memasukkan kemaluan ke dalam dubur mangsa. Mereka cuba untuk tidak percaya bahawa air mani atau sperma tersebut adalah sah milik Anwar. Nampak sama bukan antara 3 hipokrit tersebut.

Paling memalukan, antara penganut dan pengikut mereka mula sangsi - sampai bila Mahathir tidak ingin menjawap dakwaan beliau membeli Lim Kit Siang dengan harga RM 1 bilion? Dakwaan ini cukup serius dan pegangan Mahathir selama ini kalau kena tuduh dan kita tidak menjawabnya maka kita sudah nampak bersalah. (lebih kurang ayatnya)

Dari mana Mahathir ambil duit tersebut dan Lim Kit Siang yang terkenal dengan kebiasaannya akan cepat menjawab juga turut membisu.

Baca: Mahathir Rasuah Kit Siang RM1 Bilion Untuk Jadi Pengerusi Pakatan.

Alangkah baiknya malam ini Mahathir dan Kit Siang membuat penjelasan - paling kurang macamana anak-anak Mahathir boleh jadi super kaya semasa Mahathir jadi Perdana Menteri.

Alangkah baiknya Mahathir membuat kenyataan akan saman Malaysia Today yang membuat dakwaan berat bahawa Mahathir membayar Lim Kit Siang RM1 bilion.

Lim Kit Siang juga perlu menjelaskan dari mana sumber kekayaan mereka sekeluarga dan berapa nilai harta sebelum masuk politik dan selepas jadi pemimpin No 1 DAP.

Media yang hadir perlu juga tanya malam ini kepada 2 manusia hipokrit ini kalau mereka sekadar cakap-cakap bodoh saja di pentas tersebut.

Kalau tidak - tak perlu sembang dan menipu!

Artikel Terkini


    Post a Comment Blogger

     
    Top