.... Dihina Kerana Bawa Ibu Ke Supermarket Dengan Motorsikal Buruk | AAKJ



Tidak tahu mana silapnya, semakin hari semakin ramai anak muda yang bersikap kurang ajar terhadap mereka yang lebih tua. Paling ketara melalui media-media sosial, apa sahaja yang ingin disampaikan hanya meluahkan dihujung jari tanpa menghiraukan perasaan orang lain.

Jangan mudah menilai orang lain hanya kerana mereka mempunyai kelemahan dan kekurangan, ingatlah yang hidup ini ibarat sebuah roda. Ada ketikanya kita di atas, ada masanya nanti kita dibawah. Jangan biarkan sifat angkuh menguasai diri.

Baru-baru ini heboh di laman sosial facebook berikutan seorang remaja perempuan telah menaik status di wechat dengan perasaan angkuhnya telah menghina seorang lelaki yang hanya membawa ibunya menaiki motosikal ke supermaket. Apa masalahnya jika lelaki tersebut memakai motosikal? oleh kerana kenyataan nya yang begitu berani mengkritik lelaki tersebut, kini dia telah menjadi perbualan hangat di laman sosial Facebook dan membuatkan netizen marah dengan perbuatan tersebut.

Kalau Tak Ada Kereta Buat Cara Tak Ada Kereta”


“Ini aku nak beritahu sikit, kalau tak ada kereta tu, buat cara tak ada kereta, tak payah nak eksyen sangat belanja di supermarket bawa troli, ambil barang macam datang bawa van. Padahal bawa motosikal saja.

Kemudian bila nak balik, sumbat barang dalam beg galas penuh, di bakul sumbat penuh dan bonceng di belakang macam beruk. Buat malu orang yang datang supermarket saja bawa motosikal buruk. belanja acah-acah berkereta.Aku rasa perempuan itu mak dia agaknya sebab perempuan itu nampak tua. Kesiannya mak dia dapat anak tak berguna dan tak mampu bawa dia pergi belanja naik kereta. Hahaha! Opss!”

Status dari pengguna bernama Sarah Coco ini kemudian tular di Twitter dan Facebook sehingga seorang lelaki bernama Mohd Nashiruddin Mokthar mengakui status yang dimuat naik oleh Sarah Coco ditujukan kepadanya. Beliau kemudian memuat naik satu status untuk menjelaskan keadaan sebenar.




Lihatlah betapa besar pengorbanan seorang anak terhadap ibunya, jika anda berada ditempatnya, bagaimana agaknya perasaan anda? walau dihina sebegitu rupa masih mampu memaafkan dan masih mampu memberi penjelasan dalam keadaan waras dan lemah lembut. Harapnya saudari Coco menyesal atas perbuatan beliau.

Jika belum mengenali seseorang, jangan mudah untuk membuat andaian sendiri. Jangan melakukan sesuatu perkara yang akhirnya memakan diri snediri.

Sumber : apekecoh

Artikel Terkini


    Post a Comment Blogger

     
    Top