.... Sekali Lagi Kit Siang Menipu Orang Cina | AAKJ



20 ahli CEC DAP adalah tidak sah kerana mesyuarat agung pada Disember 2012 adalah haram. Jadi itu bermakna perlantikan Setiausaha Agung juga adalah haram dan sebarang tandatangannya, termasuk Surat Watikah, adalah haram. Apa yang perlu dilakukan oleh DAP adalah mengadakan pemilihan parti sekali lagi. Jemput 2,576 perwakilan yang layak untuk menghadiri mesyuarat tersebut. Jangan menghalang 753 calon yang layak menghadiri mesyuarat itu. Jangan biarkan 547 pengundi hantu menghadiri mesyuarat dan mengundi. Apa yang begitu sukar dengan itu? Mengapa DAP tidak melakukan perkara yang mudah seperti itu?
Lim Kit Siang hari ini berkata beliau akan mempertimbangkan untuk bersara dari politik jika ia dapat menghalang DAP daripada tidak didaftar sebelum pilihan raya umum akan datang. “Sekiranya persaraan politik saya adalah keadaan akhir konspirasi Umno / BN untuk membatalkan DAP, katakan demikian, dan saya akan memberi pertimbangan,” kata Kit Siang.

Kit Siang telah respon terhadap Setiausaha Akhbar Perdana Menteri Najib Tun Razak, Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad, yang memberi isyarat bahawa DAP tidak boleh menggunakan logo parti dalam pilihan raya umum ke-14 kerana Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak mengiktiraf kesahihan CEC parti (jawatankuasa eksekutif pusat).



Kit Siang Raja Drama Opera Cina Jalanan atau Wayang Cina

Ini adalah Kit Siang klasik, Raja Wayang Cina (Opera China Jalanan). Drama King ini, sekali lagi, cuba untuk menipu orang Cina dan cuba untuk memenangi simpati. Kit Siang menjadikannya kelihatan seperti dia bersedia untuk mengorbankan dirinya demi parti dan demi kepentingan Cina. Tetapi itu hanya satu drama besar dan percubaan untuk bukan sahaja mendapat simpati tetapi untuk menggunakan orang Cina sebagai tunggangang.

Paling baik pun DAP boleh memenangi 50-55 kerusi Cina dalam pilihan raya umum akan datang walaupun 100% undi Cina untuk DAP. Jadi apa yang diharapkan oleh Kit Siang untuk dicapainya dan berapa kerusi lagi dia berharap DAP dapat menang dengan drama terbaru ini?

Tidak, Kit Siang tidak berniat untuk ‘bersara’. Beliau telah menjadi diktator DAP selama 52 tahun dan dia telah menghapuskan semua pertandingan jadi mengapa dia harus bersara sekarang ketika dia sepenuhnya mengawal parti? Tambahan pula, Lim Guan Eng mungkin juga perlu ‘bersara’ tidak lama lagi apabila dia pergi ke penjara kerana rasuah jadi bagaimana Kit Siang bersara pada masa yang sama? Kit Siang perlu bertahan dan mengisi ruang yang akan ditinggalkaan oleh Guan Eng sebaik sahaja dia ke penjara.

Bagaimanapun, Kit Siang tahu bahawa RoS tidak bercakap tentang pembatalan pendaftaran DAP. Jika mereka mahu melakukannya, mereka boleh melakukannya empat tahun lalu. Dan mengapa mereka harus membantu Kit Siang dengan membatalkan pendaftaran DAP? Itulah yang sebenarnya Kit Siang mahukan: pembatalan pendaftaran DAP. Kemudian dia boleh membentuk parti baru dan semua musuh dan pesaingnya akan ditinggalkan dari parti baru ini.



Mahathir ‘bunuh’ Tengku Razaleigh dengan membatalkan pendaftaran UMNO dengan RoS, seperti Kit Siang mahukan lakukan sekarang dengan ‘membunuh’ musuhnya di dalam DAP

Itulah yang sebenarnya dilakukan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad kira-kira 30 tahun lalu. Beliau meminta RoS untuk membatalkan pendaftaran Umno walaupun RoS mengatakan bahawa tidak perlu kerana jenayah yang mereka lakukan terlalu kecil dan tidak cukup serius untuk membuat pembatalan pendaftaran.

Bagaimanapun, Mahathir masih menegaskan bahawa RoS membatalkan pendaftaran Umno dan selepas itu Mahathir membentuk parti baru, Umno Baru, dan kemudian melarang musuh-musuhnya daripada menyertai parti baru. Musuhnya, yang diketuai oleh Tengku Razaleigh Hamzah, tidak mempunyai pilihan selain membentuk parti mereka sendiri, Semangat 46, kerana mereka tidak dibenarkan menyertai Umno Baru.

Inilah yang ingin dilakukan oleh Kit Siang. Dia mahukan RoS untuk membatalkan DAP supaya dia boleh membentuk DAP Baru dan kemudian melarang musuh-musuhnya daripada menyertai parti baru. Setelah itu berlaku, Dinasti Lim dapat memerintah parti itu tanpa ancaman dan cabaran dari ‘panglima perang’ DAP yang lain yang sudah cukup mempunyai ramai Lim – ayah, anak, anak perempuan, menantu dan sebagainya. Dan ada sekurang-kurangnya lebih kurang setengah dozen ‘panglima perang’ DAP yang menjadi ancaman kepada dinasti Lim dan siapa yang ingin dihapuskan oleh Kit Siang.



Kit Siang memberitahu Hadi bahawa PAS akan menerima RM100 juta jika mereka boleh bersetuju dengan Dr Wan Azizah sebagai Menteri Menteri Selangor yang baru tetapi Hadi menyokong Azmin Ali

Sebelum ini Kit Siang memberitahu Hadi bahawa jika dia boleh bersetuju dengan pemecatan Khalid dan pelantikan Wan Azizah sebagai Menteri Besar baru, PAS akan menerima RM100 juta untuk membantu membiayai pilihan raya umum akan datang. Tetapi untuk menerima RM100 juta PAS mesti menentang Sultan Selangor dan mencetuskan Krisis Perlembagaan di Selangor. Hadi tidak bersetuju dengan ini walaupun RM100 juta telah dijanjikan oleh Kit Siang kepadanya.

Kini, Kit Siang tahu bahawa RoS tidak mempunyai niat untuk membatalkan pendaftaran DAP. Itulah yang tidak dilakukan oleh RoS. Inilah yang Kit Siang mahu RoS lakukan. Itulah sebabnya dia bercakap mengenainya. Dan sebabnya mengapa Kit Siang mahu RoS membatalkan pendaftaran DAP telah dijelaskan.

Apa yang dimahukan RoS hanyalah DAP mengadakan pemilihan semula 20 ahli CECnya. Itu sahaja. Ini semua mengenai pemilihan 20 ahli CEC dengan betul. Malah, Kit Siang tahu ini. Dan dia juga tahu jika itu tidak dilakukan maka DAP mungkin tidak dibenarkan menggunakan logo parti, roket, dalam pilihan raya umum.

Kit Siang sudah tahu perkara ini sejak tahun 2013. Itulah sebabnya mengapa DAP membuat perjanjian dengan PAS yang sekiranya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melarang calon DAP menggunakan logo roket dalam pilihan raya umum maka mereka akan meminjam atau tompang logo bulan PAS.

DAP tahu bahawa mereka telah melakukan kesalahan dan kesalahan ini mungkin menghalang mereka daripada menggunakan logo roket mereka. Jadi, menurut perancangan mereka, sekiranya SPR tidak membenarkan calon DAP menggunakan logo roket mereka sendiri, mereka akan menggunakan logo bulan PAS.

Tetapi SPR tidak menghentikan calon DAP menggunakan logo roket walaupun mereka tidak mematuhi tuntutan RoS. Mungkin kerana itu hanya beberapa bulan dan RoS mahu memberi masa DAP untuk membetulkan masalah itu. Tetapi kini sudah empat tahun berlalu, akan masuk lima tahun tidak lama lagi.

Masalahnya bukan masalah besar. Ia sebenarnya satu perkara yang sangat mudah. Tetapi ia telah menjadi masalah besar kerana DAP enggan menyelesaikan masalah yang mudah.





Pertama, RoS hanya bertindak berdasarkan aduan yang diterima daripada ahli-ahli DAP. RoS tidak bertindak secara bebas. RoS bertindak atas aduan ahli DAP yang dikemukakan kepada mereka. Jadi masalah itu dicetuskan oleh ahli-ahli DAP sendiri dan bukan oleh Umno – seperti apa yang cuba digambarkan oleh Kit Siang ketika dia berkata, “Jika persaraan politik saya adalah syarat untuk berakhirnya konspirasi Umno / BN dengan membatalkan DAP, Katakan saja, dan saya akan memberi pertimbangan. ”

Jadi, fakta pertama: ini antara DAP dan ahli-ahlinya sendiri dan tiada kaitan dengan Umno. Ahli DAP dan bukan Umno yang membuat aduan kepada RoS.

Fakta kedua: Apa yang diminta oleh RoS adalah untuk DAP mengadakan semula pemilihan parti. Dan RoS bercakap tentang pemilihan semula dan bukan pilihan raya baru. Dan terdapat perbezaan besar antara pemilihan semula dan pemilihan baru.

Pemilihan semula bermakna 2,576 perwakilan yang layak menghadiri dan mengundi pada pemilihan parti bulan Disember 2012 harus dijemput untuk menghadiri AGM. Pada bulan Disember 2012, 753 daripada 2,576 perwakilan yang layak tidak dijemput ke AGM, bermakna mereka dilarang daripada AGM. Tambahan pula, 547 perwakilan yang tidak layak menghadiri AGM dibenarkan masuk ke dewan untuk mengundi, yang bermaksud mereka adalah pengundi hantu.



Mesyuarat agung DAP 2012 dan pemilihan parti telah dicatur, yang bermaksud 20 anggota CEC dan pegawai-pegawai CEC yang dilantik adalah semua haram

Itulah yang perlu dilakukan oleh DAP. Adakan sekali lagi pemilihan parti. Jemput 2,576 perwakilan yang layak untuk menghadiri mesyuarat tersebut. Jangan menghalang 753 calon yang layak menghadiri mesyuarat itu. Jangan biarkan 547 pengundi hantu menghadiri mesyuarat dan mengundi.

Apa yang begitu sukar dengan arahan itu? Mengapa DAP tidak melakukan perkara yang mudah seperti itu? Apabila DAP berbuat demikian dan 20 anggota CEC diundi, mereka boleh mengadakan mesyuarat CEC pertama mereka dan melantik semua pemegang jawatan mereka, Setiausaha Agung parti menjadi salah seorang daripada mereka. Dan apabila Setiausaha parti baru dilantik, dia boleh menandatangani Surat Watikah untuk semua calon DAP dalam pilihan raya umum akan datang. Jadi itu bermakna calon DAP kini boleh menggunakan logo roket dalam pilihan raya umum.

Bagi parti yang berharap dapat memerintah Malaysia jika Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum akan datang, pastinya mereka dapat memahami perkara yang sangat mudah ini dan melakukannya. Jika mereka tidak dapat memahami dan melakukannya, bagaimanakah mereka akan dapat mentadbir negara ini?

Malaysia Today

















PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal Kit Siang Is Cheating The Chinese, Again. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak azmykelanajaya.com mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak azmykelanajaya.com berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.

Artikel Terkini


    Post a Comment Blogger

     
    Top