.... Hotel Tempat 'Mirip Dyana-Zairil' Melampias Nafsu | AAKJ



Pelbagai reaksi yang timbul apabila foto-foto yang dikatakan mirip kepada wakil rakyat Parlimen DAP, Zairil Khir Johari dan mirip Dyana Sofya tular di media sosial termasuk tular di aplikasi WhatsApp.

Reaksi ibu Dyana paling ketara. Beliau beranggapan rakyat Malaysia khususnya netizen menceroboh privasi anaknya. Ibu Dyana Sofya langsung tidak keluarkan kenyataan berbaur kekesalan di atas tindakan berani mati anaknya di khalayak ramai.

Menariknya, penjelasan ibu Dyana boleh kita simpulkan sebagai foto tersebut 'sah' milik Dyana Sofya.

Lain pula dengan YB Zairil yang sudah beristeri dan mempunyai 2 cahaya mata yang masih kecil. Beliau kekal berpendirian bahawa foto tersebut hanya mirip dan lebih tepat lagi ianya foto edit. Pada peringkat ini lucu juga bila Lim Guan Eng arahkan YB Zairil supaya selesaikan sendiri isu yang melibatkan aksi berahi di sebuah restoran bertaraf 5 bintang ini.

Bukan restoran 'tepi jalan' yang ada jual wain merah atau pelbagai color ini.


Dan yang menyenakkan perut YB Zairil, wakil rakyat Melayu dalam DAP ini adalah tindak balas spontan Dyana sendiri yang tidak pandai membuat alasan. 

Dyana cuba mengatakan foto tersebut adalah 'mirip' dan bukan dirinya. Beliau terlupa barangkali untuk berpakat dengan ibunya sendiri. Tapi nada penafian dia tidak cukup kuat untuk penyangkalan.


DAP sememangnya sudah pening dengan isu Dyana-Zairil ini. Akhlak yang cuba DAP tonjolkan sebagai Melayu DAP yang berakhlak lebih baik dari Melayu yang menyertai parti-parti lain telah gagal sepenunhnya.

Kit Siang dan Guan Eng tidak mampu lagi untuk menjawab isu moral mereka berdua walaupun mereka tetap mangatakan itu mirip sahaja. Mungkin pada PRU ke 14, DAP akan gunakan Melayu yang lain.

Aakj pernah pergi ke Pakistan dan India dan tahulah sikit bahasa urdu. "Hotel" tu maknanya kedai makan atau restoran yang ada kelas sikit.

Namun nak juga tahu, betulkah Dyana pernah mengandung tanpa nikah dan membawa diri ke London selama setahun hanya untuk tutup aib tersebut. Dyana perlu jawab sebab kalau pergi untuk sambung belajar, tiada pula apa-apa bukti dia belajar. Uni mana dan bidang apa?

Jawablah Dyana. Aakj sekadar bertanya je ni. Malulah kalau betul guna 'hotel' untuk melampias nafsu secara terbuka. Stim stim bodoh namanya.




Artikel Terkini


    Post a Comment Blogger

     
    Top