.... Perlukah Simpan Pekerja Kerajaan Gigit Tangan Tuannya? | AAKJ




Tidak salah sekiranya majikan membuat keputusan untuk mengambil tindakan terhadap pekerjanya walaupun hukuman tersebut sehingga kepada membuang atau memecat mana-mana spesis menggigit tangan yang menyuapkan mereka sekeluarga.

Selagi kita bergelar pekerja maka kita tertakluk kepada peraturan dan kehendak majikan yang menyuap kita sekeluarga. Tidak wujud istilah kasihan kerana ianya sudah jelas kepada yang bernama 'pekerja'.

Adalah tidak masuk akal kalau cuba membezakan antara bekerja dengan kerajaan dan bekerja dengan swasta. 

Selagi kita adalah pekerja yang makan gaji maka syarat dan termanya adalah sama sahaja. Apakah boleh kita sebagai pekerja kerajaan dengan sengaja dan mempunyai niat jahat memburukkan nama baik majikan? 

Adakah majikan sumber kita menyuap anak isteri boleh dilakukan sebegitu rupa?

Ketika melakukan fitnah jahat terhadap majikan tidak pula terfikir kesan perbuatan tersebut. Dan paling bodoh apabila cuba menggunakan alasan kononnya menegur majikan. Betulkah menegur majikan perlu dilakukan melalui medium internet? Kenapa tidak ditegur sahaja menggunakan salurang yang betul, kepala jabatan bersekongkol? Atau sudah tiada saluran lagi maka wajar bercerita buruk hal majikan tempat menyuap anak isteri di medium maya?

Penat pekerja parti menangkan Barisan Nasional akhirnya pekerja Kerajaan Barisan Nasional yang membuat taik!


...bersambung..."ketua jabatan yang hipokrit.."



Artikel Terkini


    Post a Comment Blogger

     
    Top