.... Alasan Mengapa DAP Bekerjasama Dengan Mahathir | AAKJ



DAP mempunyai masalah semasa cuba untuk menjelaskan kepada pengundi Cina mengapa mereka bekerja dengan Mahathir. Selama lebih daripada 30 tahun Kit Siang dan DAP telah mengatakan bahawa Mahathir adalah seorang yang jahat. Jadi dalam kes ini mengapa Kit Siang dan DAP bekerjasama dengan seorang yang jahat? Jika DAP tidak dapat memberi penjelasan yang baik maka ia akan kehilangan banyak undi Cina. Jadi, penjelasan DAP adalah bahawa Mahathir akan menjadikan Kit Siang sebagai Perdana Menteri.

Terdapat kira-kira 45-46 kerusi dengan majoriti Cina. Mungkin DAP boleh menang 40 atau lebih kerusi tersebut, walaupun 100% undi Cina untuk DAP (yang tidak mungkin akan berlaku). Jadi, untuk memenangi lebih daripada 40 kerusi, DAP perlu menjadi sebahagian daripada pakatan pembangkang dan undi Cina mesti kira-kira 90-95%, seperti yang berlaku pada tahun 2013 apabila kerusi DAP melonjak dari 28 pada 2008 kepada 38 dalam tahun 2013. Tetapi kemudiannya, jika orang Cina menolak DAP kerana kerjasamanya dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, maka jangan bercakap mengenai memenangi 40 kerusi kerana kerusi DAP sebenarnya boleh menurun kepada hanya 30 atau kurang.

Dan ini adalah kebimbangan utama DAP. Bagaimana untuk meningkatkan 38 kerusi kepada 40 atau lebih dan bukannya melihat mereka menurun kepada 30 atau kurang kerana orang Cina tidak berpuas hati dengan kerjasama DAP dengan Mahathir. Ini adalah Mahathir yang sama pada tahun 1981. Mahathir tidak pernah berubah. Mahathir hari ini masih Mahathir sama lama. Jadi mengapa DAP bekerjasama dengan Mahathir hari ini apabila segala-galanya yang salah dengan Malaysia dan adalah kerana Mahathir?



Penjelasan DAP mengapa ia bekerja dengan Mahathir: kerana Mahathir akan menjadikan Kit Siang sebagai PM

Untuk mengimbangi masalah ini DAP sedang sebarkan maklumat yang salah dan kempen menipu di kalangan pengundi Cina dengan mengatakan bahawa DAP menyokong Mahathir kerana dia telah bersetuju untuk membuat Kit Siang sebagai Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang pilihan raya umum akan datang. Mereka telah pun mencetak poster yang menunjukkan Kit Siang sebagai bakal Perdana Menteri dengan Mahathir sebagai Timbalannya.

Politik DAP sentiasa menjadi ‘politik Machiavelli’ yang akhirnya menghalalkan cara. Ini adalah sama seperti apa yang dikatakan Superman Hew Kuan Yau: undi untuk calon Melayu supaya China boleh menggunakan orang Melayu untuk berlawan sesama orang Melayu. Dan ini adalah juga apa yang mereka kata pada tahun 2008 dan 2013: undi untuk PAS kerana orang Cina boleh menggunakan PAS untuk melawan Umno. Dan kini DAP mesti menyokong Mahathir kerana Mahathir akan menjadikan Kit Siang sebagai Perdana Menteri.



Kit Siang akan bekerjasama dengan iblis selagi ia sesuai dengan agenda peribadinya (dan membantu anaknya keluar dari penjara)

Melalui cara ini DAP tidak perlu untuk menjelaskan mengapa ia bekerja dengan Mahathir seorang yang jahat dan pengecut. Mereka boleh berdiam diri mengenai pelanggaran undang-undang dan salah laku Mahathir dan memberitahu orang Cina bahawa Mahathir mungkin seorang yang jahat tetapi Mahathir akan membuat Kit Siang sebagai Perdana Menteri (Mahathir mungkin jalang tetapi dia adalah jalang kita). Dan kepada orang Cina ini adalah alasan yang baik untuk bekerjasama dengan Mahathir, tidak kira bagaimana mungkin jahatnya beliau sebelum dan sekarang ini.

DAP telah membuktikan rekod prestasi mereka apabila berkata tentang satu perkara, tetapi mereka melakukan sebaliknya. Peristiwa 1990, 1995, 1999, 2004, 2008, dan selepas 2013, telah membuktikan ini. Dan ini telah menjadi lebih ketara sejak kebelakangan ini kerjasama mereka dengan Mahathir. Selama lebih daripada 30 tahun sejak 1981 Kit Siang dan DAP telah mengutuk Mahathir dan menuduh beliau dengan segala macam kejahatan dan penjenayah pengecut. Sekarang, tiba-tiba, DAP melantik Mahathir sebagai pemimpin de facto pembangkang dan Kit Siang berdiri di belakang Mahathir dan menyokong beliau terhadap setiap dakwaan yang pernah dibuat.



Gunakan Melayu untuk melawan Melayu, gunakan PAS untuk melawan UMNO dan gunakan Mahathir untuk menjadikan Kit Siang PM

Tetapi pada mulanya dakwaan ini telah dibuat oleh Kit Siang dan / atau DAP. Ini adalah sama seperti Karpal Singh mendakwa bahawa Anwar Ibrahim telah melakukan salah laku seks dan liwat dan kemudian memeluk Anwar sebagai pemimpin de facto pembangkang dan, kononnya, mangsa fitnah. Hello … jika di awalnya Karpal tidak membangkitkan perkara Anwar lakukan salah laku seksual dan liwat maka rakyat Malaysia tidak akan tahu mengenainya.

Jadi sama juga dengan Kit Siang. Sejak 1980-an beliau telah membuat pelbagai pendedahan dan dakwaan terhadap Mahathir. Hari ini, beliau menjulang Mahathir sebagai pemimpin pembangkang dan rakan kongsi DAP. Ini adalah sama seperti mengutuk PAS pada tahun 1990 dan kemudian tidur dengan mereka pada tahun 1999, dan kemudian mengutuk PAS sekali lagi pada tahun 2001 dan tidur dengan mereka sekali lagi pada tahun 2008. DAP adalah pelacur yang lebih buruk daripada apa yang mereka lacurkan.


Terjemahan dari Malaysia Today

Artikel Terkini

    Post a Comment Blogger

     
    Top