Innalillah. Nauzubillah. Semoga Allah swt tempatkan allahyarham Ketua Menteri Sarawak, YAB Datuk Patinggi Tan Sri Hj Adenan Satem di kalangan mukmin dan syurgalah tempatnya.

Namun di sebalik berita sedih bagi rakyat Sarawak ini. Ada juga sekumpulan manusia yang kononnya hidup di zaman moden dan berbangga dengan kehidupan mereka menunjukkan warna sebenar tahap pemikiran mereka. Tiada niat pun aakj untuk menggelarkan mereka ini babi dan jauh sekali anjing atau mana-mana haiwan samada yang meliar hidup tanpa atau lehernya dicangkuk rantai oleh tuan masing-masing.

Menyalak di laman internet untuk tunjukkan contoh kepada siapa? Kepada anak atau adik atau kawan sesama dalam talian maya kononnya akulah manusia paling 'ohsem' sebab berani menghina individu yang meninggal dunia dan juga berlainan agama? Dan berani dan rasa bangga dapat menghina pemimpin negara hanya kerana ahli atau pemimpin parti kesukaan mereka tidak mampu untuk memimpin negara. Kalau mampu dah tentu menang besar dalam pilihanraya umum.


dari faceebook: Aznil Hisham

Perangai mengalahkan anjing hapak dan liar atau babi yang berguling dalam lelehan najis sendiri. Begitu berani menghina Allah swt, tuhan yang disembah oleh ummat Islam di seluruh dunia.

Tidakkah babi yang menyalak tidak pernah terfikir, adakah orang Islam 'memfuc#' tuhan atau pun berhala yang mereka sembah? Kenapa bertindak menyalak sampai tahap bodoh rendah dari babi dan anjing? Masih tidak mampu berfikir bahawa orang Islam tidak diajar menghina manusia lain walaupun berbeza kepercayaan?

Cuba goyangkan lutut, mana tahu otak babi yang menyalak bukan berada di posisi yang sepatutnya. Mungkin otak babi yang menyalak tersebut terletak di kepala lutut. Goyang dan mungkin boleh berfikir seperti haiwan lain yang normal.

Pihak yang berkuasa dan mempunyai kuasa. Bertindaklah. Kalau terlalu lama dan nampak bebas membiarkan babi menyalak, bimbang akan ada yang baling kayu. Tergolek babi yang menyalak di tepi longkang taik! 

Bahaya membiarkan babi yang menyalak mencetuskan ketegangan agama.

Kes Kit Siang kat bawah ni tidak termasuk dalam kategori babi yang menyalak...entah nak kata apa..gila atau mabuk ketika tulis tweet kot!




Post a Comment Blogger

 
Top